Leikkimisen tärkeys - Importance of play

Kukapa olisi arvannut! Leikkiminen on elintärkeää, melko yleisesti kaiken elävän luonnollisen kannalta.

Nykyaikana kun lapset liian paljon istuvat tietokoneen ääressä ja tuijottavat kaiken aikaa kännyköitä ja tabletteja ja täyttävät mieltänsä peleillä jotka ovat täynnä kilpailua, vihollisten tappamista ja pisteitä/timantteja/rahaa joilla saa ostettua lisää uusia hienouksia,  on kyllä erityisen olennaista kiinnittää enemmän huomiota siihen että lapset leikkisivät eivätkä vain kuluttaisi aikaa noiden säteilevien ruutujen ääressä. Ja mikä myös erittäin olennaista, ei leikkiminen ole vain lasten asia, vaan aikuisten yhtä lailla. Nykysysteemissä ja tämän ajan yhteiskunnassa on vain aikuisten leikkiminen unohdettu jo kauan sitten, mutta joka tapauksessa, erittäin tärkeästä asiasta on kyse:

"Tutkimuksen kohteena oli kaksi ryhmää rottia. Elämänsä ja kehityksensä aikana toisen ryhmän rottia estettiin leikkimästä ja toisen ryhmän rotat taas saivat leikkiä vapaasti.
Jonain päivänä rottien keskelle tuotiin kissan hajulla varustettu pelote ja kaikki rotat pötkivät pakoon ja piiloutuivat. Ne rotat joilta oli evätty vapaus leikkiä ja kehittyä vapaasti sen mukaisesti, jäivät piiloihinsa ja kuolivat sinne. Ne rotat jotka olivat saaneet vapaasti leikkiä, tulivat kotvasen kuluttua uteliaina tutkailemaan jokohan vaara on ohi ja elämä jatkui."

Ted talk; Stuart Brown: Play is more than fun


Hyvä artikkeli:

http://www.is.fi/perhe/art-2000000681789.html

Psykiatri järkyttyi suomalaislasten muuttumisesta: "Vanhempien on pysyttävä vahvoina

 


Lyhyt videonpätkä siitä miten erinäisten ruutujen tuijottaminen ("äly"puhelimet&tabletit/tietokoneet) saa ainakin lapsen aivoissa samantyyppistä reaktiota aikaan kuin kokaiini ja herättää myös hyvin samanlaisen riippuvuusreaktion..

Technology is turning your kids into digital junkies.

Jatkuva istuminen nykyajan ihmisen turmiona

 Tässä on muuten ensimmäinen tämän sivuston sponsoroitu artikkeli. Tarkkasilmäinen lukija voipi huomata että teksti ei ole minun omaa käsialaa ja että se sisältää yhden mainoslinkin jonnekin missä saa kokeilla moninkertaistaa rahojansa jos haluaa.. Henk koht en ole testannut enkä taida testata mitään rahapelejä mutta artikkelin julkaisusta sain senmoisen korvauksen että katsoin parhaaksi hyväksyä tarjouksen, vähän niinkuin kokeeksi. Kiitos ymmärryksestä arvoisa lukija, ja asiahan on itessään varsin tärkeä.

Joskus vielä tulevaisuudessa järkytyksellä muistellaan sitä käytäntöä että lapsia istutetaan päivät pitkät koulun penkeillä ja porukka istuu jumittuneena toimistoissa tietokoneruutujen ääressä..  Liikkumaan hyvät ihmiset siis, liikkumaan!

 


 

Jatkuva istuminen nykyajan ihmisen turmiona

Yhä useampi työ vie ihmisen istumaan toimistoon tietokoneen eteen kahdeksan tunnin ajaksi. Kovinkaan moni istumatyöläinen ei ainakaan alkuun tule edes ajatelleeksi, että tällainen työ voisi heikentää fyysistä oloa ja kuntoa niinkin paljon kuin se pitkällä aikavälillä tekee ja sen vuoksi ongelmiin ei kiinnitetä huomiotakaan, ennen kuin on jo liian myöhäistä.

Mitä jatkuva istumatyö sitten tekee kropalle? Jos keskitymme vain suurimpiin haittoihin, niin päivittäinen yli seitsemän tunnin jatkuva istuminen muun muassa kerryttää rasvaa keskivartalolle, hidastaa suoliston toimintaa, verensokerin säätely huonontuu ja riskit sairastua diabetekseen ja sydän- ja verisuonitauteihin kohoavat. Oireet, jotka taas huomataan paremmin, ovat mm. jatkuvat niska- ja hartiasäryt, väsymys, unettomuus ja jopa masennus.

Ylen melko tuoreen uutisoinnin mukaan suomalaisen keskivertotyöntekijän päivästä miltei 80% kuluu joko istuessa, seistessä tai maatessa. Prosenttiluku on ollut huolestuttavassa nousussa aina 1970-luvulta lähtien, jolloin kodinkoneet ja tietokoneiden yleistyminen vähensi fyysistä kuormitusta sekä työssä että kotona.

Nyt ongelmiin on kuitenkin alettu herätä, kun istumatyöläiset ovat yksi toisensa jälkeen jonottamassa työterveyslääkärille erinäisten vaivojen vuoksi ja joiden lähteet juontavat hyvin monessa tapauksessa juuri liialliseen istumiseen. Monia istumisesta aiheutuneita vaivoja voidaan kuitenkin estää ja lieventää yksinkertaisillakin asioilla.

Mikäli vain mahdollista, niin työmatkat olisi hyvä taittaa muuten kuin autolla eli kävellen tai pyöräilemällä. Kotona istuminen houkuttelisi ymmärrettävästi, sillä tiskikone hoitaa likaiset astiat, televisio tarjoaa katsottavaa enemmän kuin koskaan ja suomalaiset nettipelit tietokoneella tarjoaisivat muuta ajateltavaa työasioille. On silti suositeltavaa harrastaa tarpeeksi hyötyliikuntaa kotonakin ja jo vartin kävelylenkki ulkoilmassa tekee keholle parempaa kuin jumiutua takaisin istuma-asentoon.

Jumppaaminen ja kevyetkin lihasharjoitukset estävät lihasten heikentymistä ja toimivat tehokkaana parannuksena varsinkin selkäkivuista kärsiville. Selkäkivut eivät välttämättä tunnu istuessa, vaan heikot selkälihakset ja syvemmät vatsalihakset ilmoittelevat itsestään vasta fyysisessä rasituksessa, minkä vuoksi niistä kannattaa pitää huolta vaikka ne eivät kipuilisikaan juuri tällä hetkellä.

Moottoroituja työpöytiä alkaa olla markkinoilla jo kevyemmällekin lompakolle sopivina vaihtoehtoina ja niiden menekki on ollut kasvussa viimeisten muutaman vuoden aikana. Tämä ei ole mikään ihme, sillä tutkimusten mukaan ihmisen seisoessa lihakset aktivoituvat, verenkierto vilkastuu ja erinäiset säryt helpottavat. Jos moottoroituun työpöytään ei ole mahdollisuutta, niin eräs helppo tapa välttää pitkäkestoinen istuminen on laittaa vaikkapa kännykkään herätys vähintään tunnin välein. Näin voidaan muistuttaa itseä nousemaan ylös työtuolilta ja tekemään parin minuutin kävely ympäri toimistoa, venyttelyä tai mitä vain, mikä herättää kehon istuma-asennosta.

Terveysasiaa

 

“Let food be thy medicine...

..and medicine be thy food” - Hippocrates

 

 

 

 

 

 

The soil and all that grows in it... must be regarded as our external metabolism, which produces the basic substances for our internal metabolism” - Dr. Max Gerson

Sivulle meininki koota tietoutta terveyteen vaikuttavista tekijöistä.

Tällä hetkellä esillä orgonisaatiosivuston artikkeleina:

- Parannuskeinoja-lista - List of Healing methods/plants/compounds etc.

 *listan eri linkkien takaa löytyy tietoa monenlaisista eri asioista/aineista/tavoista joilla on parannettu mm. syöpää ja joilla on yleisestiottaen ilmeisen hyvä vaikutus ihmisen terveyteen. Tutkimalla erilaisia parannuskeinoja voi saada hyvää ymmärrystä koskien terveydenhoitoa yleensä, elämänvoimaan ja terveelliseen ravintoon liittyviä kokonaisvaltaisen ymmärryksen osia.

 -Terveyteen haitallisesti vaikuttavia aineita - Substances having harmful effect on health

* listattuna aineita joita yhteiskunnassamme yleisesti ravinnon ym. seassa nautitaan, mutta joita kannattaa välttää niiden myrkyllisyyden takia. Esim aspartaami, mononatriumglutamaatti, glukoosifruktoosisiirappi, fluori jne.. lista on suht loputon jos tarkoiksi aletaan mutta jostain on aloitettava. Dokumentteja ja linkkejä aiheista.

-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.-

-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.-

-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.-

-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.-

-.,,.--.,,.--.,,.-

-.,,.--.,,.-

-.,,.-

------------------------

Alempana linkkejä muualle kuin tälle sivustolle....

Tänne saa lähettää linkkejä terveysaiheisiin, kiitos. Yhteys

Päivitykset ilman päiväyksiä tästä etiäpäin alhaalla:

 


Näitä sivustoja ja sivuja joissa on hyvää terveysasiaa olisi niin paljon että ei voi ku aloittaa jostain, enkä ala nyt etsimään eri sivustojen osoitteita, lisäilen ehkä toisinaan mitä vastaan tulee..

 

http://www.freeenergyparty.org/Cures.html

http://graviola.fi/FI/blog/BLOG%20i%20-%20Graviola.htm

http://safkatutka.fi/

 http://raakaravinto.weebly.com/

http://www.tritolonen.fi/artikkelit

 Hyvä luento, Erkki ja Olli kertoo terveysasiaa:

https://www.youtube.com/watch?v=tk800u0EWjI

https://www.youtube.com/watch?v=DVBVrIMei20

 


 Jatkuva istuminen nykyajan ihmisen turmiona

Ohan se.

 


Tässä yksi ihan hyvä luettava amygdaliinia eli B17 vitamiinia koskien. Kannattaa tutkia artikkelin lopusta löytyvien linkkien tieto aiheen tiimoilta:

http://healthfitnessforall.info/2017/01/apple-seeds-and-cancer-what-the-government-has-been-hiding-from-you-for-years/

Tämä kyseinen aine toimii ilmeisen fiksulla tavalla kehossa, se pitää sisällään sellaista syanidia nimittäin, joka vapautuu ainoastaan syöpäsolujen toimesta ja vain syöpäsoluihin ja jättää vapautumatta terveiden solujen kohdalla tms... Sanovat että parantaa syöpää. Tutkimusta löytyy aiheesta paljon ja etsivä löytää.. Silläpä tätä ainetta sisältävät aprikoosin siemenet onkin myös mainittu parannuskeinoja-listassa.johon erinäisiä muita mielenkiintoisia terveellisiä&parantavia juttuja, kasveja ja yhdisteitä on koottu jokunen yhteen paikkaan.. 

Karvasmantelin aromin maku esim, omenan siemenissä ja nuorissa pihlajan silmuissa on peräisin tästä samasta aineesta jota aprikoosin siemenet sisältävät runsaasti, samoin kuin myös useat idätetyt, mm. mung-papujen idut, jotka tosin eivät omaa tätä samaa makua, eli mitä ilmeisimmin perustaltaan samaa ainetta sisältäviä samansuuntaisia aineita voi olla useampiakin, eri muodoissa eri kasveissa.

 


Importance of soil - Maaperän tärkeys. Hyvä artikkeli siitä miten olennaista on että maaperä josta ruokamme tulee, on luonnollisessa, terveessä ja pyhässä (pyhä=elämää tuottava) tilassaan:

https://gerson.org/gerpress/earth-month-gerson-institute-importance-soil/

 


Tosi hyvän oloinen sivu:

http://www.adaptogeenit.com/

 

Myrkyistä... about Poisons..

sivu valmistuu kunhan kerkiää ...  page will develop some day some time..

-Aspartaami , MonoSodiumGlutamate jne...

 

http://ruokasota.fi/2015/11/27/elina-hytonen-aspartaami/

 

Fluori:

http://fluoridealert.org/articles/50-reasons/



 


Fluorilla tyhmäksi

http://magneettimedia.com/fluorilla-tyhmaksi/


 

 ---

Interesting read: The Nicotine and Fluoride link

 

-----

About Vaccinations,

Rokotteista:

https://www.facebook.com/dave.parker.90/media_set?set=a.689230401184399.1073741865.100002923371391&type=1&l=7e80dd1ac7


 

 

 

 

 

Hiili lääkkeenä

Tietoa hiilen lääkinnällisestä potentiaalista. Voitaneen sanoa että hiili on semmoinen varsinainen perusasia tästä todellisuudesta, joten sinänsä ei ihmekään että omaa parantavia ominaisuuksia.

Kaikkea en tiedä varmuudella hiilestä ja sen toiminnan perusteista sanoa, mutta kuitenkin sen että sen pinta-ala jolle sitoa patogeeneja ja myrkkyjä on valtava.

Yhdessä grammassa hiiltä on lähes parin jalkapallokentän verran pinta-alaa ja aineena hiili on sellainen että se yksinkertaisesti vaan sitoo (adsorboi) itseensä myrkyt ja haitalliset bakteerit, ja varsin mielenkiintoinen ja elämänkannalta järkeenkäypä homma että se ei kuitenkaan tee sitä ravinteille ja hyödyllisille jutuille, vaikkakin maanviljelyssä sitä voidaan myös hyödyllisten mikrobien kotina ja kasvien mineraalivarastona käyttää. Tästä on tehty tutkimuksia (löytyy Severino Paypan kirjasta) ja on todettu että vaikka hiilijuomaa joisi jatkuvasti päivittäin, ei se johda puutostiloihin ravinteiden osalta.  .  .     Ihme juttu edelleen,, elämän yleinen järki kai tuon jotenkin säätää - tai en muuta selitystä tiedä kun en ole tarkemmin tutkinut. Tuntuman pohjalta arvelen että asia liittynee eri aineiden varauksiin.....    eikös se ole niin että myrkyt ovat ilmeisen yleisesti positiivisesti varautuneita ja vievät kehosta elektroneja jne..  Hyödyllisten aineiden varaus lienee toinen.   tiedä häntä.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Healing wonders of charcoal-kirjassa ohjeistetaan hiilen lääkinnällistä käyttöä näin: 

On kaksi tapaa joista kumpaakin käytetään usein samanaikaisesti  - 

Sisäisesti hiilijuoman muodossa, eli murskataan esim jollain morttelilla tai putken/pullon avulla tasaisella alustalla puhdasta hiiltä jauheeksi/pölyksi ja sitä sekoitetaan ruokalusikallinen isoon vesilasilliseen ja juodaan pois.

Ulkoisesti hiilitahnan muodossa kääreenä kipeän paikan päällä, niin että tuota samaista hiilijauhetta sekoitetaan veteen niin paljon että sekoittamalla muodostuu märkä mutta sopivan kiinteä tahna. Tahna levitetään sitten ohuelle kankaalle 0,5->senttienkin paksuinen kerros, taitellaan kankaasta sopivan kokoinen paketti jonka sisällä yhden kangaskerroksen takana hiilitahna sitten on-> laitetaan esim. sisuskalujen sairauksien tapauksessa vatsan päälle sopivaan kohtaan, sidotaan siteellä niin että pysyy paikoillaan -> päälle sellofaani eli ohut muovi kosteutta pitämään ja tämä annetaan olla yön yli tai tunteja paikallaan jonka jälkeen vaihdetaan hiilet.

Satuin kerran kolauttamaan jalkaani aika ikävän syvän haavan kerran leikatessani kompostiainesta tulevalta kasvimaalta.

Tarina menee niin että siinä leikatessa   tämän näköinen kaveri tuli hyvää vauhtia oikealtapäin minua kohti, aura perässään, ja siinä pikku hopulla olin huolimaton työvälineen kanssa... auts.

No juu, hiiltä murskaksi ja vettä sekaan ja tuota tahnaa sitten laitoin haavan päälle monta kertaa päivässä hiilet vaihtaen ja eipä ole niin nopeasti rauhoittunut ja parantunut mikään haava aiemmin. Parempi olisi ollut toimia suorilta noin miten yllä selostin, eli käyttää pelkän hiilitahnan laittamisen sijaan sitä kankaan sisään levitettynä, yhdessä kosteuden säilyttävän sellofaanin kanssa.. Ja muuten varmasti sellofaania parempi vaihtoehto olisi jokin vihreä lehti, esim iso piharatamon lehti tai tuolla noillamain vaikkapa nippu moringapuun lehtiä...   siis ihan vain säilyttämään kosteus hiilessä pidempään... Kuivana kun se ei taida paljoa tehdä.

 

  Mikroskooppikuvaa hiilen rakenteesta

 

 Hiilitahnaa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linkkejä:

 The Healing Wonders of Charcoal book by Severino Paypa

Charcoal Remedies

The Healing Wonders Of Charcoal

ActivateCharcoal: 
Amazinand Wonderful 
by Jon Zwayer

More Articles...

  1. Parannuskeinoja